Aktivere medarbeidere

Instruks

Dokumentnummer:  KM-8-3-27
Revidert dato: 24.03.21

Opprettet dato: 15.01.20 (Ansvarlig: Kvalitetsansvarlig)
Endret dato: 01.10.21
Prosess: Personellutleie
Type: Instrukser & Rutiner

Ansvar – Medarbeider: gjør seg tilgjengelig for ID-kontroll enten ved BankID, eller ved hjelp av kopi e.l.

Ansvar – Partner:
har ansvar for at medarbeider mottar og besvarer jobbtilbud. Ved manuell registrering må Partner påse at nødvendig informasjon er registrert.

Ansvar – HR-avdelingen:
har ansvar for å sette rett aktiv status ved manuell aktivering.

Beskrivelse:
Medarbeidere kan få en aktiv status på følgende måter:

  • Automatisk Aktivering:
    Aktiv status som blir gitt automatisk i de tilfeller arbeidsavtalen blir signert med BankID.
  • Manuell aktivering:
    Aktiv status som blir gitt manuelt av HR-avdelingen etter at medarbeideren har identifisert seg med ID kopi, brukes spesielt i de tilfelle ren medarbeider ikke har BankID, og derfor ikke kan aktivere seg selv. Les også (lenke til aktivering av medarbeider uten D-nummer)

Nødvendig informasjon:

  • Navn
  • Adresse
  • Nasjonalitet
  • Pårørende (navn+tlf)
  • Bilde
  • Kopi av gyldig ID (gjelder ikke hvis medarbeideren er aktivert via BankID).
  • Personnummer/D-nummer
  • Kontonummer/Swift
keyboard_arrow_up