Instruks
Dokumentnummer: KM-8-3-27
Revidert dato: 24.03.21
Opprettet dato: 15.01.20 (Ansvarlig: Kvalitetsansvarlig)
Endret dato: 01.10.21
Prosess: Personellutleie
Type: Instrukser & Rutiner
Ansvar – Medarbeider: gjør seg tilgjengelig for ID-kontroll enten ved BankID, eller ved hjelp av kopi e.l.
Ansvar – Partner: har ansvar for at medarbeider mottar og besvarer jobbtilbud. Ved manuell registrering må Partner påse at nødvendig informasjon er registrert.
Ansvar – HR-avdelingen: har ansvar for å sette rett aktiv status ved manuell aktivering.
Beskrivelse:
Medarbeidere kan få en aktiv status på følgende måter:
- Automatisk Aktivering:
Aktiv status som blir gitt automatisk i de tilfeller arbeidsavtalen blir signert med BankID. - Manuell aktivering:
Aktiv status som blir gitt manuelt av HR-avdelingen etter at medarbeideren har identifisert seg med ID kopi, brukes spesielt i de tilfelle ren medarbeider ikke har BankID, og derfor ikke kan aktivere seg selv. Les også (lenke til aktivering av medarbeider uten D-nummer)
Nødvendig informasjon:
- Navn
- Adresse
- Nasjonalitet
- Pårørende (navn+tlf)
- Bilde
- Kopi av gyldig ID (gjelder ikke hvis medarbeideren er aktivert via BankID).
- Personnummer/D-nummer
- Kontonummer/Swift