Instruks
Dokumentnummer: KM-8-3-50
Revidert dato: 24.03.21
Opprettet dato: 15.01.20 (Ansvarlig: Kvalitetsansvarlig)
Endret dato:
Prosess: Personellutleie
Type: Instrukser & Rutiner
Ansvar – Medarbeider: sender inn timer via SMS.
Ansvar – Kunde: godkjenner timelister.
Ansvar – Partner: behandler timelister.
Beskrivelse: Medarbeideren vil motta en påminnelse dagen etter periodeslutt om å innlevere timelisten elektronisk (dersom den ikke allerede er innlevert). Medarbeideren fører timelisten sin ved å logge inn i CV-portalen (link ligger i påminnelses-epost), gjennom innlogging fra deres nettsider eller Jobbkretser.no .
Det er også mulig å laste ned en APP fra Appstore eller Google Play Butikk, som forenkler meldings- og brukergrensesnittet. Når timelisten er ferdig ført, ligger det en funksjon i skjermbildet for innlevering.
Etterskuddsvis godkjenning av elektronisk innmeldte timer:
Dette er den vanlige måten å innlevere på. Medarbeider logger inn i CV-portalen eller APP og fører timene fortløpende. Når siste timer er ført, registreres timene som «innlevert», og kunden kan da godkjenne eller avvise timene via kundeportalen.
- Som partner (bemmaningsforetak) må dere purre de kunder som ikke godkjenner innleverte timelister.
- I følge forretningsvilkårene er en elektronisk innlevert timeliste å anse som godkjent dersom den ikke godkjennes innen godkjenningsfristen på 3 dager etter periodeslutt.
- I følge ordrebekreftelsen godtas våre forretningsvilkår ved å benytte medarbeideren.
- Alle kunder følges opp av Jobbkretser sentralt og skal elektronisk godkjenne våre innleievilkår.
- I feltet «Signeringsrett timeliste» (i kunderegistreringen) kan det registreres en rekke mottakere medarbeideren kan sende timelisten for signering til (utover standardmottakeren som er oppdragets kontaktperson).
- Registrer mottakerne slik:
(både epost og mobilnummer kan benyttes)
«Ola Godkjenner» <ola@bestkunde.no>
«Kari Godkjenner» <91778899>
- Registrer mottakerne slik: