Ansettelsesprosessen i Jobbkretser er elektronisk og strømlinjeformet for å ivareta alle krav. Når medarbeider godkjenner sitt første elektroniske jobbtilbud, vil han/hun måtte aktiveres og ansattes som medarbeider for å kunne arbeide. I denne prosessen henter vi inn personalia og informasjon om andre arbeidsforhold. Alle medarbeidere må identifisere seg enten med BankID eller med fremvisning av gyldig ID for å bli ansatt.
Gjennomgang av aktiveringen
Rutine
- Klikk: «Jeg godtar stillingen»
- Klikk: «Til aktivering»
- Klikk på: «Les PDF»
- Velg: «Jeg godtar arbeidsavtalen»
- Klikk: «Neste»
- Skiv inn personnummer/D-nummer. Hvis du ikke har det, velg: «Jeg har ikke personnummer eller D-nummer»
- Skriv inn: Adresse
- Skriv inn: Postnummer + sted
- Skriv inn: Kontonummer. (Hvis du har kontonummer i utlandsbank, kryss av for det. Skriv inn, Iban, Swift, banknavn, bank adresse og bank landskode.) (Hvis du ikke har kontonummer, kryss av for det.)
- Skriv inn: Kontaktinformasjon til nærmeste pårørende
- Klikk: «Neste»
- Velg hvordan du vil identifisere deg. Velg: «BankID» eller «Kopi av gyldig ID».
(Valg; Kopi av gyldig ID; Klikk «bla gjennom». Finn filstien til filen og Trykk: «Neste»)