Aktivere kunde

Instruks

Dokumentnummer:  KM-8-3-12
Revidert dato: 24.03.21

Opprettet dato: 15.01.20 (Ansvarlig: Kvalitetsansvarlig)
Endret dato:
Prosess: Personellutleie
Type: Instrukser & Rutiner

Ansvar – Partner: har ansvar for å be om kundeaktivering.

Ansvar – Support:
har ansvar for å aktivere kunden.

Responstid: Arkiveringsprosessen starter innen 2 timer i ordinær åpningstid og innen 4 timer utover åpningstid.

Beskrivelse: Alle kunder må være aktivert for å kunne registrere tilbud og oppdrag. Når en ny kunde er klar for aktivering, må partner varsle Support.

En grundig og strukturert aktivering vil bidra til at; likebehandlingsprinsippet blir ivaretatt, kvalitetssikring rundt fakturamottak og kredittid er avklart, slik at lønn, fakturering og Partneravregningen blir rett.

Kundekonsulenter som er oppført på kundekortet får umiddelbart tilsendt en epost med kvittering. Vedlagt i eposten ligger det også en link som partner må besvare før arkiveringsprosessen kan starte. Linken inneholder spørsmål vi trenger svar på. Se eksempel her: https://jobbkretser.typeform.com/to/w4u7gR

Vi kredittsjekker alle kunder og sender ut resultatet fortløpende. Les denne nøye, og se vår anbefaling ifb. kreditt-limit og risiko.

Aktivering av kunde foregår ved at en fra Support ringer kontaktpersonen på kundekortet og følger malen her: https://jobbkretser.typeform.com/to/E6IA2S

Når kunden er aktivert, mottar kundekonsulenten bekreftelse på epost.

keyboard_arrow_up