Hurtigregistrering av medarbeidere i A-meldingen for bestilling av HMS-kort:

Instruks

Dokumentnummer:  KM-8-3-47
Revidert dato: 24.03.21

Opprettet dato: 15.01.20 (Ansvarlig: Kvalitetsansvarlig)
Endret dato: 01.10.21
Prosess: Personellutleie
Type: Instrukser & Rutiner

Ansvar – Partner: Aktivere medarbeider, og registrere medarbeider i oppdrag

Ansvar – HR-avdelingen: Importerer til A-melding hver kveld.

Ansvar – Support: Bestiller HMS-kort etter vanlig rutine

Beskrivelse: For å kunne bestille HMS-kort til en medarbeider, må medarbeider være registrert i A-meldingen. Og for å registrere medarbeider i A-melding, må medarbeider være aktiv i et oppdrag.

I noen tilfeller vil man være avhengig av å kunne bestille HMS-kort til medarbeidere før de er registrert i det aktuelle oppdraget. Dette ordnes ved at alle partnere har en kunderegistrering på eget navn og med en avtale som innehar en stilling innen bygg/renhold.

På denne måten vil man kunne registrere medarbeider i et oppdrag, som gjør at medarbeideren vil bli registrert i A-meldingen, som igjen gjør det mulig å bestille HMS-kort.

  • Registrer og aktiver medarbeider i Partnerportalen
  • Registrer oppdrag på medarbeider på kundeoppføring med tilsvarende navn som eget partnernavn, med første og siste dag i dag.
    • Merk: Sett at partner bruker den riktige kundeoppføringen til registrering (kundeoppføring under sitt eget partnernavn) vil det ikke gå ut oppdragsbekreftelse til medarbeider i oppdraget og oppdraget må trekkes dagen etter.
    • Dette fordi kundekortene vil være merket med: «Ikke autosend oppdragsbekreftelser»
  • Medarbeider blir meldt inn i A-meldingen
  • HMS-kort blir bestilt etter vanlig rutine
  • Partner blir varslet når midlertidig HMS-kort er mottatt (vanlig rutine).
keyboard_arrow_up